Praha 6 má své první obchodní centrum

náhled souboruNákupní zóna s jednoduchým názvem „Šestka“ a symbolem hrací kostky se lidem otevřela v polovině listopadu, necelý rok od zahájení stavby. Obchody jsou ukryté pod zeleným kopcem na Dlouhé míli na konci Evropské ulice.

Otevření centra ocenil i starosta Tomáš Chalupa, který připomněl, že podle průzkumů lidé z městské části podobnou nákupní zónu dlouho postrádali. Dodal, že jde o první vlaštovku. „Připravuje se stavba ještě dalších tří podobných velkých středisek,“ řekl. Jedno by mělo být na Vítězném náměstí, druhé na Bořislavce a třetí na Vypichu. Zahájení stavby závisí na investorech. Pozemky pro centrum na Bořislavce dosud jen měnily majitele, současný majitel IKANO přepracovává dokumentaci. Na Vypichu se zase řešilo, zda jde o území, kde žije chráněný živočich, nyní je projekt ve stavebním řízení. Nejdál je nový koncept dostavby Vítězného náměstí, který by developer chtěl představit veřejnosti již příští měsíc.

Obchody pod kopcem

Radnice Prahy 6 je spokojená, že se podařilo prosadit, aby na Dlouhé míli nevyrostla nevzhledná plechová hala, jak bývá u příměstských center zvykem. „Šestka“ je výjimečná tím, že třípodlažní budova má parkoviště na střeše a její stěny jsou pokryté zelenou trávou. Objekt tak splývá s okolním prostředím.

Parkovacích míst je v novém obchodním domě celkem 1130. Z toho 770 je právě na střeše. Všechna jsou zatím zdarma. „O zpoplatnění stání zatím neuvažujeme. Pokud by zde v budoucnu parkovali i lidé jedoucí na letiště, jsme na výběr parkovného připraveni,“ řekl Thomas Villadsen, šéf české pobočky developerské firmy. Z Vítězného náměstí na Dlouhou míli navíc bezplatně pendlují dva autobusy. Thomas Villander navíc připomíná, že výhledově by měla být na Dlouhé míli jedna ze zastávek budoucího metra nebo rychlodráhy a záchytné parkoviště P+R.


Obchodní centrum Šestka na Dlouhé míli je výjimečné tím, že má parkoviště na střeše komplexu. Přes padesát obchodů a hypermarket jsou v budově zakryté zeleným trávníkem.