Supermarkety vybízejí ke třídění odpadu

náhled souboruZ pěti sklenic ozdobná váza, z deseti časopisů krabice na televizi a z třiceti PET lahví fleecová bunda. Co vše se dá vyrobit z vytříděného odpadu lidem připomene nový druh kampaně, který dorazil i na šestku.

Místo tradičních černých pokladních pásů se ve vybraných prodejnách objevily pestrobarevné potištěné. Právě z nich se lidé dozví, jak zatíží nebo ochudí životní prostředí, když zakoupené obaly správně nevytřídí. Podobné pásy je možné spatřit v supermarketech na Petřinách nebo v ulici Jugoslávských Partyzánů. Obalová společnost Eko-kom, která kampaň podporující třídění již třetím rokem organizuje, si pro originální způsob oslovení veřejnosti vybrala síť menších obchodů. Tam lidé nakupují nejčastěji a také pásy úplně nepřekryjí velkým nákupem. Tváří kampaně se stal Lukáš Pollert, zastupitel Prahy 6, společně s moderátorkou Martinou Vrbovou. "Z tříděného odpadu se dá vyrobit řada užitečných věcí. Miluji denní tisk, ale za strom bych ho nevyměnil. Z umělé hmoty se vyrábí vlákna do bund a spacáků. V tom vidím smysl třídění," říká Pollert.

Ochota lidí ke třídění odpadů rok od roku narůstá. Loni v průzkumech 87% občanů uvádělo, že třídění je důležité a 67% tvrdilo, že odpad třídí. Nová fáze kampaně si klade za cíl oba ukazatele ještě zvýšit.