Dejte přednost „kachničkám“

náhled souboruKachničky, které v řadě za sebou přecházejí přes ulici, jsou maskotem bezpečnostní kampaně, kterou v Praze 6 spustila radnice.

Jejím cílem je apelovat na všechny účastníky provozu a hlavně na řidiče, aby zpomalili a byli pozornější k chodcům a hlavně dětem. S kachničkou a názvem kampaně „Dejte přednost životu“ se lidé mohou setkat například na lavičkách a plakátech.


„Kampaň oslovuje dospělé, kteří jsou zároveň řidiči, aby dali přednost životu před rychlou jízdou a sundali nohu z plynu. Zároveň aby se věnovali řízení, zastavovali před přechodem, dodržovali bezpečný odstup a dávali pozor na děti,“ řekl starosta Tomáš Chalupa s tím, že tyto výzvy jsou umístěny na reklamních bannerech podél vozovek na Praze 6. „Bez vstřícnosti řidičů a jejich pochopení budou všechny speciálně značené přechody, zpomalovací zóny či reflexní doplňky pro děti docela zbytečné,“ vysvětluje starosta.

Praha 6 je známa tím, že se dopravní problematice věnuje systematicky a dlouhodobě a na bezpečnostní opatření v různých formách vynakládá více peněz než jiné městské části nebo magistrát.

Dopravně bezpečnostní kampaň bude plynule pokračovat až do podzimu. „Na jednotlivých akcích pořádaných radnicí, jsou u stánku rozdávány informační letáky s doporučením pro chodce, řidiče i rodiče,“ sdělil tiskový mluvčí radnice Martin Šalek. Rozdávají se také praktické bezpečnostní pomůcky, například odrazky na kolo, reflexní nálepky a přívěsky, „stopka“ pro pedagogy s logem kachničky apod. Poprvé byl stánek představen na Dejvické slavnosti. „Mile nás překvapil velký zájem lidí nejrůznějšího věku. Promotéři rozdali čtyři tisíce informačních letáků a tři a půl tisíce odrazek na kolo,“ uvedl starosta. Zájem o „kachničkový“ stánek byl i na Bubenečském jarmarku nebo na Malé dětské cyklistické 50.