K centru na Vypichu přibude zázemí a dráha pro bruslaře

Výstavba komerčního centra na Vypichu začala na sklonku roku a zvolna postupuje. Praha 6 se dohodla s investorem na přínosných změnách. U centra bude další in-line dráha, k dispozici budou i šatny pro bruslaře.

Stavba budoucího komerčního centra si vyžádala zábor části pravého břehu Bělohorské ulice ve směru z centra kvůli stavbě podchodu. Zásah do trávníku vyvolal mezi lidmi dojem, že se bude stavět i u obory Hvězda. Obavy rozptýlil vedoucí odboru územního rozvoje Bohumil Beránek: „Investor stavby plánuje napojit komerční centrum na budoucí tramvajovou zastávku. Proto se na pravé straně při Bělohorské provádějí přípravy na stavbu podchodu,“ uvedl. Zastávka tramvaje bude u přímo u podchodu. Dojde buď k posunu té stávající, nebo zde vznikne zastávka nová. Dojde též k posunutí vyústění ulice Slezanů do Bělohorské tak, aby tvořilo křižovatku s protějším nájezdem na parkoviště obchodního komplexu. Křižovatka bude světelná.

V souvislosti s výstavbou se v současné době projednávají další drobné změny. „Nejsou to změny zásadní, vyvinuly se z dlouhodobého jednání s investorem,“ podotkl Beránek. Investoři, kterými jsou společnosti InterCora a Pross Vypich, požádali o zvětšení kapacity parkoviště o přibližně 200 parkovacích míst, a to jak na povrchu, tak v podzemí. To bude přínosné vzhledem k tomu, že se centrum stane druhým nástupním místem na in-line dráhu areálu Ladronka. Investor stavby na vlastní náklady vybuduje u centra 300 m dlouhý in-line ovál s návazností na parkoviště. Bruslaři budou mít k dispozici také šatní skříňky a sprchy, které budou součástí fittness centra v jihozápadní části komplexu. Nápad s in-line dráhou zvítězil nad původně plánovaným dětským hřištěm. V projektu pak došlo k přeskupení stromů a další zeleně.

Na Ladronku podchodem
Nový ovál časem naváže na plánovanou druhou etapu výstavby areálu na Ladronce, obě trasy spojí podchod pod Kukulovou ulicí. „Původně měla být přes Kukulovu lávka, ale ukázalo se, že by byl problém vybrusit až do výšky 6 m, které jsou pro lávku třeba. Navíc v této výšce by lávka kazila památkově chráněný pohled na oboru,“ vysvětluje Beránek. Na stavbu podchodu přispěje investor Praze 6 podle dohody částkou 7,8 milionů korun.

Kdy se však podaří oba okruhy skutečně propojit, nelze zatím odhadnout. Druhá etapa výstavby areálu volného času Ladronka, která by měla dráhu přiblížit až ke křižovatce Vypich, je vyprojektována. Nemá však povolení hlavního města kvůli stavební uzávěře budoucí břevnovské radiály. „Přestože jde o povolení formálního charakteru, město jej za celý rok nevydalo,“ komentuje situaci Beránek. Je proto pravděpodobné, že dříve budou existovat dva samostatné okruhy.

Stavba komerčního centra by měla být dokončena v prosinci roku 2009, kdy se otevře nový obchodní dům Kaufland a další obchody a kanceláře. Investor se navíc zavázal, že ve spolupráci s radnicí bude obnovena část poutní cesty z Lorety do Hájku, která prochází v blízkosti komplexu.