Orientovat se na radnici pomůže call centrum

Přestěhovaný úřad Prahy 6 opět funguje v náhradních prostorách budovy polikliniky Pod Marjánkou, na Dědině a dalších. K orientaci mezi jednotlivými pracovišti pomůže lidem nové kontaktní centrum. Poradí jim také, jak řešit některé problémy.

„Kontaktní centrum je jednou ze služeb, která by občanům měla vynahradit nepohodlí, které mají v náhradních budovách,“ říká tajemnice úřadu Lenka Pokorná. Operátoři budou fungovat na známém telefonním čísle ústředny úřadu 220 189 111 od 8 do 19 hodin. „Pokud si někdo není jistý, kde po přestěhování pracuje některý odbor nebo úředník, operátor mu poradí. Zároveň mu poradí s tím, co potřebuje k vyřízení svých záležitostí,“ dodává Pokorná. Vyškolený operátor by měl poskytnout maximum informací, kde se hledaná služba nachází. Mimo pracovní dobu funguje záznamník.

Vedení úřadu také plánuje rozšířit služby informačních kanceláří. Ještě v červnu by měla začít fungovat nová informační kancelář v Dejvicích – v prostorách bývalé čistírny na Dejvické 16. Ke komunikaci s úředníky je vhodné využít i e-mailovou korespondenci, všechny e-mailové adresy stejně jako telefony fungují v nezměněné podobě. Připravují se také nové služby, tzv. mobilní kancelář, která by měla vyjíždět ke starším nebo nepohyblivým lidem. Druhou službou by měl být deník úředníka, díky kterému by se občan mohl na úřadě objednat na přesný čas. „Jsou to nadstandartní služby, které chceme lidem s předstihem nabídnout po dobu rekonstrukce a pokračovat v nich dále,“ říká. Pokud by lidé měli jakékoliv náměty a připomínky k fungování úřadu v náhradních prostorách, mohou se obracet na pana Kváše, tel. 220 189 777 nebo email: ikvas@praha6.cz.

Situace po přestěhování, které se uskutečnilo na začátku května kvůli rekonstrukci budovy radnice, je náročná nejen pro občany, ale i pro úředníky. „Pracují ve ztížených podmínkách, jak z hlediska prostoru, tak i hluku,“ komentuje stav Pokorná. „Ale nechtěli jsme vynakládat další peníze na rekonstrukci náhradního prostoru po dobu přestavby radnice.“ Úředníci jsou vměstnáni do jedné velké místnosti například na odboru dopravy a životního prostředí nebo na odboru výstavby. Tam probíhají i jednání s občany. Na matrice lidé mohou počítat s čekáním, protože lze vyřizovat záležitosti pouze jednotlivě.

Během několika dní, co začal úřad pracovat na Břevnově, se v ulici Pod Marjánkou rozmohlo parkování na chodníku. Ulici již začali hlídat městští strážníci. „Návštěvníci úřadu musejí použít vyhrazená stání nebo regulérní místa. Parkování na chodníku bohužel nelze tolerovat,“ uvedla k tomu Lenka Pokorná.