Čištění ulic jde těžko, řidiči nechtějí přeparkovat

náhled souboruVeřejnost i politici si v červnu připomenuli 62 let od jedné z prvních justičních vražd komunistického režimu – popravy významného generála a diplomata Heliodora Píky.

„V prvních dnech byla situace poměrně příznivá a byli jsme mile překvapeni. Zejména v okolí Vítězného náměstířidiči dopravní značení respektovali a vozy přeparkovali. Postupně se však situace horší, například při čištění v Břevnově zůstávalo v ulicích denně na 160 vozů,“ hodnotí průběh úklidu mluvčí TSK Tomáš Mrázek, podle kterého se kvůli nepřeparkovaným autům kvalita úklidu výrazně zhoršila. „Nasazujeme proto více lidí na ruční čištění či menší vozy,“ dodal.

O tom, jak kvalitně proběhne úklid, rozhodují právě řidiči. Od rozhodnutí Nejvyššího soudu platí, že vlastník komunikace je povinný auto vrátit na místo, odkud bylo ve veřejném zájmu, což je například čištění silnice, odstraněné. Auta se proto raději neodtahují.

„Věřím, že je vzájmu nás všech udržet městskou část čistou. Prosím proto řidiče, aby na jedno dopoledne svoje vozy zaparkovali jinam,“ apeluje místostarosta Jan Záruba stím, že úklid se vtakovém rozsahu provádí pouze dvakrát ročně.

Značky zákaz zastavení s podtabulkou, kde bude uveden datum a čas, jsou v ulicích rozmístěny vždy sedm dní před zahájením blokového čištění v konkrétní ulici.

Podrobné informace lze nalézt nawww.tsk-praha.cz v odkazu „Čištění komunikací“. Uživatel si může zadat název ulice a následně se objeví datum, kdy se čištění uskuteční. Nebo zadá konkrétní den a zobrazí se všechny ulice, ve kterých budou práce probíhat. TSK nabízí také bezplatnou službu zasílání informací, kterou lze aktivovat po registraci na týchž stránkách.


Řidiči během úklidu nerespektují zákazy zastavení, TSK nemůže použít stroje a musí v rámci úklidu ulic více uklízet ručně.


Letos se během úklidu vozy neodtahují, řidiči si se zákazy hlavu nelámou.