Kulturní centrum Kaštan pokračuje v zavedených kolejích

náhled souboruÚspěšné Dejvické divadlo přichází s jarem s další premiérovou inscenací. Hra inspirovaná posledním rokem života Franze Kafky, který teprve před svou smrtí potkal tu pravou ženu, nese název KAFKA `24.

Unijazz v Kaštanu působil předchozích deset let za symbolický nájem jednu korunu ročně, nyní nabídl nájemné 600 tisíc korun během pěti let trvání smlouvy. V letech 2014 až 2016 bude nájemné pro Unijazz 100 tisíc korun ročně, v letech 2017 a 2018 pak 150 tisíc korun ročně. Hlavním kritériem výběru bylo zachování polyfunkčního kulturního centra, s důrazem na podporu lokálních aktivit v oblasti kultury a volného času, poskytování služeb v oblasti kultury, vzdělávání a volného času. V Kaštanu tak i nadále kromě klubové scény zůstávají výtvarné kurzy Ateliéru Kaštan a Popmuseum, formou letní zahrádky zůstává zajištěno i občerstvení.

O Kaštanu se Zdeňkem Krejčím, hlavním dramaturgem scény

„Kaštan má určité mantinely, kterých je třeba se držet,“ říká Zdeněk Krejčí. „Budova poskytuje osobitý prostor daný jeho historií, zaměření Unijazzu nabízí pestrou nabídku.“ Výsledkem je unikátní spojení, které funguje již deset let.

Jak hodnotíte vaše dosavadní působení v Kaštanu?

Myslím, že za těch deset let, co Unijazz na Břevnově působí, se nám podařilo z Kaštanu vybudovat kvalitní scénu. Vloni se tu konalo 260 akcí a návštěvnost přesáhla deset tisíc lidí. Myslím, že se zKaštanu stalo opravdové kulturní centrum Břevnova, nejen podle názvu. Lidé si mohou vybírat každý měsíc zbezmála třiceti akcí za průměrné vstupné osmdesát korun.

Požadavkem výběrového řízení bylo uspokojit potřeby občanů Prahy 6…

To se nám daří. Přestože knám jezdí lidé zrůzných míst kolem Prahy, je program určen hlavně místním, kteří to mají takzvaně za rohem. Nemáme zájem být rockovým klubem pro pár jedinců, ale ani platformou pro televizní hvězdy. Nabídka je tak široká, aby si mohl vybrat každý. A říkám-li každý, myslím i věkově, od dětí po seniory. Pořádáme přednášky, výstavy, filmová představení, koncerty kapel různých žánrů i besedy na rozmanitá témata. Pořady pro děti by zase měly naučit malé diváky chodit za kulturou.

Na co můžeme letos těšit?

Pokračovat by měly hlavně pořady, o které je oboustranný zájem. Mohu jmenovat oblíbené přednášky architekta Zdeňka Lukeše, kulturní ozdravovnu Jana Buriana nebo poslechové večery hudebního publicisty Jiřího Černého. První dubnový víkend mohu slíbit vtrochu posunutém termínu Festival osamělých písničkářů, na kterém se představí Jan Burian, Jiří Dědeček, Xindl X, Lenka Dusilová nebo Petr Nikl. Festival Jazz six zredukujeme na méně dní a bude vpolovině května, bluesový festival zopakujeme vříjnu.

Máte vplánu nabídnout něco nového?

Chtěli bychom zachovat především dosavadní úroveň a kvalitu. Musíme respektovat zejména zájem lidí, a na něj průběžně reagovat. Již nyní třeba víme, že se nemá cenu pouštět do divadelních záležitostí. Prostor Kaštanu je velmi omezený a nemáme šanci konkurovat zavedeným divadelním scénám zPrahy 6. Výjimkou jsou představení amatérských souborů divadel pro dospělé. Můžeme ale nabízet kvalitní přednášející, originální hudebníky nebo zajímavé filmy surčitým přesahem, který divákovi poskytne něco víc než podívanou.

Kdybyste nás chtěl pozvat na něco originálního, co to bude?

Určitě na bezplatné veřejné zkoušky Undertakers. Místní si určitě pamatují, že to byla v60. letech nejúspěšnější regionální kapela sobrovskou návštěvností. Hrávali například na Ořechovce, kapelou navíc prošli i tři hudebníci zPlastic people of the Universe. Letos to bude 50 let, co kapela vznikla. A tak pilně zkouší, aby se mohl na podzim uskutečnit koncert. Kdo chce, může se na zkoušky přijít podívat.