Nové metro ještě nejezdí, už má ale své kritiky

náhled souboruDopravní podnik zahájil finální fázi příprav na zahájení provozu prodloužené trasy metra A.

V noci z pondělí 9. na úterý 10. února se novým úsekem zkušebně projely první soupravy, v neděli 1. března pak začal takzvaný ověřovací provoz. Projekt, který Prahu vyšel na 20 miliard, rozšíří od 6. dubna síť metra o čtyři nové stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol.

Přesto, že veřejnost otevření nové trasy vítá, objevují se už i první hlasy, které provoz na prodloužené trase A kritizují. „Lidé se pozastavují nad intervalem metra, který má být až deset minut,” interpretuje názor části veřejnosti mluvčí radnice Prahy 6 Adam Halmoši. „Chápu, že nějakou dobu bude probíhat testovací fáze provozu a intervaly mohou být delší, ale deset minut, to je na metro přece jenom hodně,” kritizuje frekvenci souprav osmadvacetiletý Petr Kellner, dojíždějící denně do Motola.

Detailní informace a propagační materiály k novému úseku metra mohou zájemci získat například ve Středisku dopravních informací Dopravního podniku ve vestibulu stanice metra Hradčanská.

Informační středisko je návštěvníkům k dispozici každé úterý od 14.00 hodin do 18.00 hodin na přepážce číslo 1 uvedeného Infocentra Dopravního podniku hlavního města Prahy a bude přístupné až do zahájení provozu nového úseku metra.

První zkušební jízda proběhla v noci na úterý 10. února.

(Foto: DPP – Petr Hejna)