Technické ulice bez aut

náhled souboruOd května do června se Technická ulice v dejvickém kampusu proměnila v pěší zónu.  Zkušební provoz se setkal s pozitivními reakcemi. Po ­stavebních úpravách se sem velice  pravděpodobně zóna bez aut vrátí.

„Vyzkoušeli jsme si, že pěší zóna i pořádání farmářských trhů tomuto prostoru sluší, nicméně šlo pouze o zkušební provoz, k trvalému zavedení zóny bez aut bude třeba provést stavební úpravu tohoto prostoru,“ vysvětluje místostarosta pro majetek Jan Lacina (STAN). Podle něj radnice nechá zhotovit stavební projekt, který bude řešit novu podobu tohoto místa. Ulice se předláždí, vybuduje se tady provozní a hygienické zázemí pro pořádání farmářských trhů, které bude odpovídat současným standardům, tedy rozvede se elektřina, voda, vybudují odpady a sociální zařízení. Protestů se objevilo minimum, a to hlavně od řidičů, že nemají kde parkovat. To ale není podle Lukáše Nováka (Zelení) pravda: „Parkovacích kapacit je v okolí dostatek, například takové podzemní garáže v NTK nejsou nikdy plné. A Technická ulice by si zasloužila oživení a pěší zóna je prvním krokem,“ dodává.
Tímto místem projde denně více než dvacet tisíc lidí, převažují mezi nimi studenti, a i ti by zde pěší zónu přivítali. „Ukázalo se, že toto místo může být i prostorem pro setkávání a odpočinek, nejen pro zběsilý úprk do a z učeben, kanceláří a laboratoří a kličkování mezi auty a že prostor lze dobře využít i k pořádání kulturních akcí,“ říká studentka ČVUT Alžbeta Vachelová, která se podílela na pořádání akcí v této ulici během zkušební pěší zóny.
Podle místostarosty by se mohla Technická ­ulice stát pěší zónou ještě v tomto volebním období.